Pon - Pt 8.00 - 16.00

Łużycka 21
75-111 Koszalin

Kwas hialuronowy ( Biolevox HA 2,2 )

Kwas hialuronowy jest szeroko stosowany w profilaktyce i leczeniu chorób i obrażeń narządu ruchu. Wiele preparatów występuje w postaci iniekcji dostawowych przeznaczonych do terapii choroby zwyrodnieniowej stawów (ChZS, osteoartrozy) – taką metodę leczenia nazywa się wiskosuplementacją. Hialuronian w formie zastrzyków stosowany jest w medycynie od 1986 roku.

Choroba zwyrodnieniowa stawów zmniejsza ilość kwasu hialuronowego w płynie maziowym. Zastrzyki z HA uzupełniają powstałe niedobory, poprawiają amortyzację i motorykę w stawie, zmniejszają stan zapalny i ból. Wiskosuplementację warto rozważyć w przypadku niedostatecznych efektów leczenia doustnego lub w przypadku przeciwwskazań do stosowania ogólnoustrojowych leków doustnych (często wywołują one np. zaburzenia ze strony układu pokarmowego). Coraz rzadziej zaleca się dostawowe stosowanie preparatów steroidowych (tzw. blokad), ponieważ wywołują one zmiany degeneracyjne.

Wiskosuplementacja to dobra alternatywa w ramach profilaktyki oraz asekuracji pogłębienia zmian już obecnych w stawach. W przypadku stawu kolanowego lub biodrowego wiskosuplementacja może skutecznie odsunąć w czasie konieczność przeprowadzenia zabiegu endoprotezoplastyki. Zwykle po pojedynczym schemacie leczenia (stosuje się jedno lub kilka wstrzyknięć w zależności od podawanej dawki HA) obserwuje się ustąpienie objawów choroby na co najmniej 6 miesięcy.

Pod wpływem działania kwasu hialuronowego powierzchnie stawowe są lepiej „smarowane”, lepiej wchłaniają się również substancje odżywcze i tym samym uszkodzona chrząstka stawowa szybciej się regeneruje. Poprawia się także jakość płynu stawowego, a dolegliwości bólowe zmniejszają się.

Przeciwwskazania

Po zabiegu iniekcji dostawowej zdarzają się przejściowe efekty uboczne: ból i obrzęk stawu, sztywność, zaczerwienienie w miejscu wkłucia. Przeciwwskazania do zabiegu wiskosuplementacji to infekcje skóry w miejscu wkłucia, uczulenie na składniki leku, zaburzenia krzepliwości krwi i przyjmowanie antykoagulantów.

Biolevox HA 2,2

Biolevox™ HA ONE to dostawowy kwas hialuronowy, w postaci żelu, o bardzo wysokim stężeniu 2,5% i objętości 4,8 ml.
Biolevox™ Ha ONE pozwala obniżyć poziom odczuwanego bólu umożliwiając wykonywanie codziennych czynności. Chroni chrząstkę stawową przed dalszą degeneracją. Jako nieliczny na polskim rynku, posiada bardzo wysokie stężenie kwasu hialuronowego w dawce, dzięki temu kuracja Biolevox™ HA ONE składa się z jednej iniekcji o dużej objętości.

Biolevox HA to preparat z kwasem hialuronowym, podawany w formie iniekcji dostawowych. Kwas hialuronowy obecny jest w elementach budujących stawy. Z wiekiem jego ilość ulega zmniejszeniu, co powoduje spadek ruchomości stawów i problemy z poruszaniem się. Zastrzyki z kwasem hialuronowym uzupełniają jego ilość w przestrzeni stawowej. Biolevox HA może być pomocny również w przypadku kontuzji stawów i postępujących zmian zwyrodnieniowych.